Lotta Engbergs Dumlekola-kaka

3 dl vetemjöl (jag hade i 4,5dl finax mjöl och smöret trängde sig ur kakan om ni fattar var ja menar...de blev bara flötit)
175g margarin
1 tsk bakpulver
1 dl socker
16 dumlekolor OBS, de finns nått som heter smörkola i lösviktgodisen, både billigare och mjukare)
32 formar för småkakor (de ska sättad 2 och 2)

Antingen hade ja för små formar eller så måste man nog göra de mindre och då krävs de ju flera kolor...

Blanda samman till en deg och låt stå i kyla ett tag (detta gjorde jag endast för att kunna forma bollar...så det betyder väll att jag hade för lite mjöl eftersom degen var för kladdig)

Lägg bollarna i formarna och grädda i 7min i 175 grader
ta ut plåten och tryck i en kola i varje kaka...grädda ytterligare 7 minuter KLART!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0